lørdag 23. juni 2012

Barnehagestart - godt utstyr

Vind og vanntett anorakk, Miniature
En god ryggsekk, Elg fra Helsport
Gortex sko, disse fra Timberland
Vadebukser til vannlek fra tørrebarn.no
Votter fra Hestra og hjemmestrikkede
Ull fra lillelam
Og matboks fra Blafre.
Vinterskoen fra Kavat 

Barnehagestart nærmer seg med stormskritt. 
Jeg planla høsten litt tidlig. 
Det fordi jeg liker å ha oversikt, 
og fordi jeg er nøye på merking av klesplaggene. 
Kjedelige greier, det å stå der å stryke. 
Men med en lydbok så blir det mer svung over den 
kjedelige jobben. 

På en mammablogg fant jeg et tips om 
å bruke rettetang i stedet for strykejern når man for 
eksempel 
skal merke støveler og andre ting som er litt knotete å merke. 

Og som jeg har sagt før: 
Jeg litt i overkant opptatt av 
at det skal være praktiske klær.
Klær som fremmer barns lek 
og som holder barna tørre og varme. 
Et lite utvalg av klær jeg er fornøyd bruker av finer du på bildet. 

Vinterdresser skal ikke være 
for tykke, de skal være vindtette 
og helst tåle vann. 
Her finner 
du test av vinterdresser 2011
Vintersko skal også holde vann og fukt ute, samtidig som de skal ventilere. 
Petrus hadde skinnstøvel fra Kavat. Den var vi mega fornøyd med. 
Det fordi den var lett å få på, og fordi han alltid var tørr på føttene. 
Her jeg tidligere nevnt at han elsker vann? 
Helst å sitte/stå oppe i det ! 

Jeg har lett og lett etter en god lue for Petrus sitt hode. 
Ikke det letteste i verden,
så vi har hatt noen hjemmestrikkede varianter. 
Denne luen fra Drops strikket bestemor. 



Jeg sverger til ullvotter for de minste. 
De gir lett beveglese for en liten barnehånd. 
Ellers så har vi vært fornøyde med modeller, 
som du kan åpne ned langs hånden. 
Det letter arbeidet med å få votten til å sitte hensiktsmessig på hånden. 

Og mer enn en gang har jeg nevnt barnevaderne fra tørrebarn.
Jeg er ikke sponset, men er bare skikkelig fornøyd. 
Ta en titt her, om du lurer på hva jeg mener :) 

Petrine :) 







2 kommentarer:

  1. Så spennende med barnehagestart :) Godt utstyr er viktig ja! Vi bruker mye Timberland sko og sandaler. Reiser årlig til USA på ferie og der er jo Timberland sååå mye billigere enn i Norge. Ellers blir jeg så frustrert over at seksåringen nærmest nekter å gå i ull, selv om mye av det jeg kjøper har bomull på innsiden. Men hun har fått en fiks idé om at all ull klør, noe det selvagt ikke gjør. Tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på ullklær som knapt brukes... Ha en fortsatt herlig helg! Klemmer

    SvarSlett
  2. Hei søte deg,
    som så trofast besøker meg og kommenterer *smiler* Jeg leser hvert eneste ord og gjemmer det ett spesielt sted.

    Denne uken har jeg vært verdens dårligste bloggis *dårlig samvittighet*, men med ny jobb og ny timeplan ble jeg helt utkjørt...

    Fin lørdagskveld,
    her har vi fyllt kylling, rotmospuré og spinat på menyen - mannen og jeg skal virkelig kose oss ikveld.

    Stor klem & mange fine tanker.

    SvarSlett