onsdag 13. juni 2012

Ønskeliste


Juni er min måned.
Jeg er født da.

I gamledager skrev jeg ønskelister.
I de senere år har jeg vært dårlig på å ønske meg ting.
Så i dag.
for å koble ut et slitent hode,
så har jeg lekt meg med å lage en ønskeliste.
Klipp og lim basert på tilfeldigheter :)
Noen av ønskene er mer gjennomtenkte enn andre.

Da jeg var et barn, så hadde jeg en oppriktig drøm.
Jeg ville besøke onkel Skrue.
Det for å svømme i pengene hans.
Jeg ønsket også å ha like mye flaks som fetter Anton.
De drømmene  holder jeg fast med.
Det til tross for at jeg ser for meg at en svømmetur i Middelhavet
vil være bedre for kropp og sjel.
Ikke for det,
alle myntene vil nok gi god massasje.
Kanskje ?

New York og London er steder jeg vil besøke igjen.
I London har jeg lyst til å se Billy Elliot.
I New York har jeg lyst til å nyte byen,
shoppe og komme meg over til Brooklyn.
Der vil jeg spise is.
Vår forrige besøk var preget av at jeg hompet på krykker
med lille Petrus i magen.
Turens innhold ble også styrt ut fra
Petrinemannens oppriktige behov for å se alt som har med
Rockehistorie å gjøre.
Så tro meg, jeg har sett mange gatekryss
og plasser jeg ikke hadde kommet meg til uten han.
Og det er jeg glad for,
Neste gang skal vi... tja, si det.

Jeg ønsker meg alltid bøker.
ALLTID!
Det er mer sjeldent at blå negllakk,
blits til kamera og skriver kommer på ønskelisten.

Hjernen jobber på et gir om dagen,
eller kanskje litt mer i fri.
Det spoler rundt,
uten at jeg kommer meg noen vei.
Derfor litt lite blogging,
som denne gangen resulterte i en ønskeliste :)

Ha en glad junidag,
med eller uten ønsker

Petrine :)





2 kommentarer:

  1. Bursdag og ønskelister er fine greier det, uansett hvor gammel (eller ung;) man blir:) Mye på denne ønskelisten jeg også kunne tenke meg, jeg er for eksempel veldig svak for Poul Pava og de krusene var stilige:)

    Ha en fin torsdag, og god dag når den kommer.
    Varm klem:)

    SvarSlett
  2. Bursdager er stas :)

    Fin torsdag!
    I dag skal jeg ta med mannen min på Rent, musikalen! Gleder meg masse. Datenight er så kos!

    klem

    SvarSlett