fredag 13. juli 2012

Østenfor - dagens fargerike bidrag

Opppusset for Østenfor, - farge på en grå dag :) 


Det var skytungt så langt jeg kunne se.
Det var i det store og hele grått og trist.
Og da er det EN butikk som med sin
særegenhet kan friske opp hverdagen !
Dit tok jeg turen i dag!

Fargerik og blomstrende velkomst 


Butikken heter Østenfor!
Den ligger i Calbergveien 5,
Rygge kommune.





Østenfor ligger litt avsides til, 
det til tross for at den ligger rett ved Rygge Storsenter. 
Men er du på de trakter så er det verdt å lete etter butikken. 
Allerede før du kommer inn i blir du møtt av fargerike møbler og glade blomster. 
Det er et ypperlig sted å nyte kaffen som butikken også selger. 

Treleker, vesker fra GrünBAG. Fuglehus produsert for Østenfor,
treleker 

Den er drevet av Personalpartner
Bedriften legger tilrette for aktiv arbeidsdeltakelse 
for personer som står utenfor det aktive arbeidslivet.
Arbeidstakerne pusser opp møbler 
og syr nye klær av avlagte stoffer. 
Og sant nok, det er til å bli glad av. 
Fargerikt flott ! 
Enda bedre, 
dette selges i butikken! 

Flotte treleker. Petrus kan ønske seg bussen i toårs gave


Østenfor selger også andre varer. 
Varene skal ha en historie å fortelle, 
og det er knyttet kriterier til det som selges: 
Redesign, Fair Trade eller miljøvennlighet vektlegges. 
Eksempler på varer er treleker, smykker, interiør, egne og andres redesign
og økologiske varer. 

Frisk økologisk drikke 


Jeg fant mye jeg hadde lyst å bruke pengen på, 
men måtte løpe, da telefonen kalte meg tilbake til 
den grå verden nordafor butikken... 

Fransk økologisk limonade, te fra Løw og produkter fra Rice


Men om ikke lenge er jeg tilbake, 
og da meg en handleliste på lur :) 

Oppevaring finnes i variasjoner 


Ha en fargeglad dag og helg ! 
Petrine :) 








br />


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar