mandag 3. desember 2012

Luke 3 : gi en klem !



Dagens oppfordring 

er en organisasjon som fremmer rusfrihet i samfunnet, 
står det på hjemmesiden deres. 

Blå kors har mange ulike tiltak. 
Tiltak som botrening, skole, rehabilitering, varmestuer, 
arbeidstrening, behandling av rus og spilleaktivitet , krisesentre, 
barnas stasjon og mange, mange flere tiltak som direkte hjelper enkelt mennesket 
elller familiene deres. Blå kors motto er følgende : 

I sentrum står et menneske!



Det vil si at det er det enekeltes menneskes behov som skal bestemme hjelpens innhold! 
Siden julen er barnas høytid så oppfordrer jeg dere til å sende ordet KLEM til 2300
Da gir du 100 kroner til en barnefamilie som virkelig trenger det, 
( Det selges også gaver på hjemmesiden hvor inntekten går til trengende)

Dagens sang : 

Synes det passet med sangen som var knyttet til Tv - aksjonen 
hvor pengene gitt til Blå kors for noen år siden: 


Jeg vet at Barnas stasjon er et tiltak er til hjelp ved at de til daglig er i kontakt med familer og enkeltmennesker som trenger det.
Derfor er det lett for meg å komme med oppfordringen
om at du skal gi en klem...

både til de du bryr  deg om
og
via sms til de som virkelig trenger det 

4 kommentarer:

  1. Hei!
    Det er så godt å se at det er mennesker som bryr seg, og særlig i denne tiden hvor enda flere har det tungt.
    Å gi en klem er jo "gratis" for oss!


    Joda, det heter hespetre, og er kjempebra å ha!
    Ha ei fin uke.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Da er det sendt klem på telefonen, jeg har klemt mannen og godungen og sender en klem til deg også:)

    SvarSlett
  3. Takk for oppfordringen - jeg har gitt en klem:)
    Og så legger jeg igjen en klem til deg også:)

    SvarSlett
  4. Takk for tipset.. Må nok få sendt av gården en klem i førjulstida..
    Stor klem sendes deg på Jeløya og..
    Klem Mari JOhanne

    SvarSlett