mandag 24. juni 2013

sjørøverene kommer



I helgen som var fikk Petrus to plakater, 
som han med mange meter tape har hengt på rommet sitt. 
Begge to, helt like
rett ved siden av hverandre. 

Han var fornøyd med resultatet der han nynnet på : 
Jeg er solbrent, som blir sunget av heltene på veggen, 
Kaptein Rødsjegg og hans menn.

Det har seg nemlig sånn at byen vår har sin egen sjørøver, 
som slår Sabeltann ned i støvlene. 
Han er nemlig skummel i følge minstemann, 
men ikke farlig, i følge sjørøveren. 



Dagens reklame er ikke sponset, 
men jeg synes så mange som mulig skal besøke den fine byen min, 
Moss, for å se på showet som er i Nesparken i perioden 
28. juni til 7. juli. 

Årets show heter: Havets flammer...

og om du først er i byen så kan du ta et bad på en av de mange strendene, 
besøke Møllebyen med kino, bymuseet, kafe, biblioteket eller bare vandre på de brolagte gaene, besøke Jeløya med Røed gård, Alby og mye mer 
eller bare ta en tur i gågata, hvor Petrus er spesielt glad i å leke på de uike lekeaperatene som er rundt om. 

.. sjørøvereri og ra - vi hopper opp å ned.... 

Petrine

2 kommentarer:

  1. Skulle gjerne tatt en tur til Moss jeg. Men i morgen skal jeg og Henning til Strømmen storsenter. For oss inneholder det like mange "lekeapparater" som gågata inneholder for Petrus :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kos dere, Laila! Sikkert mange skatter der og!

      Slett