mandag 4. november 2013

Oppskrift på grove vafler



Om Petrus er matlei så er det tre ting som sikrer matinntaket.
Det er havregrøt, det er smotthie og det er grove vafler.
Om jeg steker grove vafler så spiser han nemlig, uansett. 
Og siden jeg velger grovemeltyper, 
så innbiller jeg meg at de er sunne. 

Nå er det slik at jeg ikke bruker oppskrift når jeg lager vaffelrøre, 
men jeg tror at oppskriften er omtrent slik 

3 dl sammalt hvete ( Grovt og fint) 
1 dl haveregryn
3 egg
4 dl melk ( vi bruker laktosefri) 
Ca 1 ss smør 
0.5 ts salt 
0.5 ts bakepulver.

Siden de er grove så spiser vi de med pålegg. 
Her i huset er jo ikke det rart:
Vi er jo fra Moss og spiser pølse i vaffel.
Det er en tradisjon her i byen
og om du vil lese om historien bak det så kan du trykke her


Har du noen ess i ermet om den yngre garde er i periode hvor munnen i hovedsak blir brukt til å formidle historier, argumenter og forklaringer?

Petrine :) 

3 kommentarer:

  1. Ser nydelige ut!! Lager også slike til kveldsmat innimellom, men jammen tror jeg jeg skal prøve oppskriften din sitedet for å bare slumpe...!! Gøy å lese historien bak "pølse i vaffel"!! Har jo vært på et par kamper i Moss...!!
    Klem fra Anette♥

    SvarSlett
  2. Jeg personlig liker i vafler, men mannen elsker. Så denne oppskriften skal jeg notere meg :)

    SvarSlett
  3. Kjempesmart med grovt mel i vaflene. Tidligere har jeg prøvd å lage med havremel i røra istedenfor hvetemel, og det funket veldig bra det også. Jeg har to jenter som eeeeeelsker vafler, så jeg må nok lage det snart igjen.

    SvarSlett