tirsdag 14. januar 2014

Jeg er bidragsyter I Mammarådet

Foto: Susanne kaluza
Ting blir ikke som man tenker seg.  
Jeg hadde en tanke om at jeg ville bli ellevill av glede om jeg skulle få navnet mitt i en bok. 
Eller, det har jeg allerede:
Jeg er nevnt i en setning i en fagbok om veiledningsgrupper, men jeg hadde større ambisjoner enn det 
Jeg tenkte mer på det å være bidragsyter. 
Det å kunne lese egen tekst mellom to permer. 
I en ordentlig bok, 
 -en slik som blir solgt i bokhandleren.
Sannheten er at jeg ikke opplever en følese av boblende glede.
Det føles mer som en hær av skumle sommerfugler på tokt rundt i magen min, 
når jeg tar innover meg at min tekst skal være med i "Mammarådet". 




Misforstå meg rett: 
Jeg ble jublende glad for at teksten min fikk bli med i bokprosjektet. 
Ordene mine hadde passert sensuren. Det var jo gøy ! 
Den gang tenkte jeg lite på at den skulle markesføres for mange andre. 
Det føles skummelt,
 -  kanskje også fordi den er veldig personlig. 
Hva teksten handler om det er fortsatt en hemmelighet
så om du vil finne ut av det så må du skaffe deg et eksemplar
i starten av februar. 

"Mammarådet" er et bokprosjekt som allsidige Susanne Kaluza står bak. Med på laget har hun Aschehoug forlag og vi er 16 bloggere som på hver vår måte tar for seg ulike temaer som er knyttet til det å være mor anno 2014. Tekstene vil ha et spenn i innhold fra besteforeldres rolle i oppdragelsen, ufrivillig barnløshet og 3D ultralyd til kroppspress etter fødsel og eksponering  av  barn på nettet. Dette og mere til kan du lese om. 
Jeg må, som dere, vente i spenning for å lese de andre bloggernes tekster. 

Jeg grugleder meg!



Petrine 

10 kommentarer:

  1. Er du også med!! Hurra, så kult! Gjett om denne boka må leses da :):) Gratulerer så mye, jeg har ingen problemer med å skjønne at du er en av bidragsyterne :) Forresten veldig spennende tekst om prosjektet :)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye!! Spennende, spennende. Er rett ut sagt misunnelig, men gleder meg STORT på dine vegne!! Gleder meg til å lese. Henning får det lett til morsdagen i år.

    SvarSlett
  4. tusen takk til dere... Og, ja, det er skikkelig spennende

    SvarSlett
  5. Super stas! Gleder meg til å lese :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye!

    SvarSlett