fredag 24. januar 2014

Petrus anbefaler Apper



Petrus er ikke den som oftest sitter med nettbrettet, 
men da han var syk i forrige uke så lekte han seg med det. 
Han har noen apper som han liker godt. Det er de han velger igjen og igjen. 
Petrus ser gjerne på Linus i svingen, Karsten og Petra og Kardemommeby. 
Nrk Super sin app så kan man enkelt finne frem til de programmene som man ønsker å ta en titt på. 
Det passer jo godt, for vi løper ikke inn til barne - tv og ved sykdom så kan det være en trøst å se favorittprogrammet,  selv om det ikke er på dagens sendeplan fra Nrk. 

Undertegnede bruker nrk sin app. 
Jeg har en tendens til å bli trøtt og sovne fra det jeg vil se på tv,
men når jeg trener så holder jeg meg våken!! 
Da korter jeg ned tiden ved å se på litt nett - tv- 




Toca har flere apper som Petrus liker. 
To av favorittene er Toca house og Toca Store
Når han oppholder seg i huset så må han 
sortere post, tørke støv, stryke, henge opp klær, tenne i peisen 
og flere ting som han faktisk ikke driver så mye med i dagliglivet. 






I butikken må han først fylle kurvene med de tingene han ønsker å selge før han er kombinert selger og kunde. Kjekt nok så er det han som velger vare, setter prisen og velger riktig antall kroner fra lommeboka. Han har forstått at han får flest ting for de ti kronene i lommeboka om han setter prisen til en krone.  






Petrus kan ikke klokka, men han er veldig opptatt av den. 
Han er opptatt av timer og minutter, uten at han har begrep om hva det står for. 
I Mingoville Lær klokken så kan man se på et par små filmsnutter hvor både den digitale og den analoge klokka blir beskrevet. Videre så skal man sette tall og visere på riktig plass i klokka før man skal stille inn på ulik tid. Dette liker poden å holde på med. 






Vi har tre ulike apper fra Lego Duplo, - zoo, cirkus og trains
Petrus er opptatt av tog og det er den han velger oftest om han skal velge mellom disse tre. Han setter sammen vognene og setter toget igang når det er ferdigstilt. 
Noen steder er det hinder i veien og han må finne riktig rute for skinnene slik at toget kommmer videre. 

Tidligere har jeg anbefalt Drawing pad og den blir brukt av hele gjengen. 
Jeg bruker den når jeg skal skrive på bilder
og gutta bruker den til tegning. 

Alle appene finnes til Android og til Appel sine produkter. 

Har dere noen barnevennlige apper å anbefale? 




1 kommentar:

  1. Kjempegode tips, dette må vi sjekke ut i helga.
    Riktig god helg til deg fra meg :)

    SvarSlett