torsdag 27. februar 2014

Og, jeg har lært noe nytt om solbriller: Ting man faktisk ikke trenger å vite



via


Når man har en samboer som er mer enn gjennomsnittlig opptatt av fisk og fiske, så lærer man mange ting. Noen ting, som hvilke sluk man skal bruke og hvilket vær det skal være for å få optimale fikseforhold, det glepper unna. Jeg velger sluk etter hvilken - farge - jeg - liker - best -metoden, fisker når det er opphold og når jeg har flaks så biter en eller annen på. Men det er en ting som jeg har lært etter at jeg ble kjent med Petrinemannen og det er effektene av å bruke briller med polariserende glass. Nå snakker jeg ikke om hvilken beskyttelse det polarisernde glasset har for øynene, ikke hvordan dette solskyddet kan heve et antrekk, men det faktium at du med slike briller på kan se fisken nede i vannet mye bedre. Det gjør det jo desto kulere å vandre langs bekker og vann, for det er faktisk masse som beveger seg under vannflaten rundt om. Nå kan det jo være at du allrede har den erfaringen som jeg synes det er morosamt å tilegne meg. Og har du ikke forsøkt å se 1) ned i vann med briller uten polariserende glass og deretter 2) å se ned i vann med briller som har polariserende glass, så er det herved anbefalt. 
Et innlegg om ting man egentlig ikke trenger å vite, 
men som faktisk kan være kjekt å vite om du ser etter krabber eller fisk på tur med barna. 
 Det utgjør faktisk en forskjell! 

Ungene digger å låne pappas briller for å få en titt under vannflaten. 
Tror vi burde få et helt familiesett :)

 - og er du over gjennomsnittet opptatt av polariserende solbriller så fant jeg jammen en leksjon nummer 13 som handlet om polariserende solbriller 

Petrine :) 



4 kommentarer:

  1. Hehe, nei, dette visste jeg ikke! Men jeg skal helt klart ha sånne briller neste gang jeg skal på badeferie, for jeg er LIVREDD for å tråkke på ekle ting, og fiskestimer og brennmanter... og sånn:) Takk for tips!

    SvarSlett
  2. Det har jeg ikke prøvd, så vi får ta med mannens briller neste gang vi skal på tur :)

    Jeg ser du har fått liebster awarden, men det ligger nå en til inne hos meg :)

    SvarSlett
  3. Der lærte jeg noe nytt :)

    God bedring! JEg håper kjeksen smakte og at du koste deg!
    klem

    SvarSlett
  4. Takk for info. Skal prøves til sommeren..

    SvarSlett