mandag 22. desember 2014

Skriblerier bittelille julaften.

Verket i Moss nå i desember. 


Jeg ble vekket av følgende setning i dag: "I morgen er det lille julaften og i overimorgen er det den STORE!" Her er nemlig forventningene høye til dagene som kommer. Det er hyggelig å ha en liten gutt som gleder seg over julestjerner og julepynt, over pakkepair, lim og sakser, over et mikrotykt hvitt lag på bakken og over forferdelig musikk som kommer ut av en nisse i plast. Sistnevnte får meg til å tenke at ørepropper en en genial oppfinnelse, samtidig som jeg faktisk klarer å se fasinasjonen over den og alt det andre han gleder seg over og til.



Midt i all denne blandingen av forventning og glede så fant jeg en status på facebook som minnet meg om at det faktisk ikke er alle som gleder seg til jul. Det handler om de som lever i en situasjon som gjør at alenetilværelsen blir en følelse av ensomhet, de som gruer seg til å være med andre enn de ønsker å være med og de som faktisk opplever julens dager med fri fra skole, barnehage og jobb som mer meningsløse enn resten av året. Så jeg sender en hilsen til alle de som ikke gleder seg. Til de som ikke har en barnlig forventning til høytiden: Ha så gode juledager som du kan lage deg, fyll på med musikk, gode bøker og dagdrøm om kravene er at du skal være med folk som ikke får gitt deg en følelse av inkludering i fellesskapet. Jeg håper at akkurat du skal få gode øyeblikk i jula. Jeg sender deg i alle fall gode tanker om det





Hos oss så blir det mest av alt å roe ned, da både Petrus og jeg har startet juleferien med å ligge langflat. Vi er bolig for små uønsede mikroorganismer som uroer immunforsvaret vårt. Fordelen er at vi får slappet av før julen og vi får sett både julemorgen, julefilmer og lest utallige bøker. Ulempen er at vi ikke har kommet i mål til jul, men det er da faktisk enda noen timer til den ringes inn. Så foreløbig er ingen skade skjedd. 

Ha en fin, fin inspurt mot julehøytiden! 
Vi blogges! 

Petrine :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar