mandag 12. januar 2015

Søndagssnø


Da vi våknet  i morges så var det en millimeter snø på bakken, til Petrus sin store glede. 
Milimeteren ble nok noen små centimeter . 
Ut kom spaden, ut kom kjelken og ut kom gutten. 
Han fikk måket: 
Han forsøkte seg på prosjekt snøhytte,
Han fikk aket i bakken med det lille snølaget.  
Ja, ja, den spede spira fikk seg nok en liten slagside i dag,
 da den ble truffet av en glatt bit svart plast 
der Petrus jublet seg nedover bakken på julegaven sin.  
 Plutselig tok nok bekymringen om det lille gresstrået overhånd 
og jeg tok med meg Petrus og kjelken ut på fortauet 
Der var det faktisk var is med snø på. 
Jeg dro han nedover til hvin og skrik. 
Det ble hvin og skrik da jeg dro han oppover igjen også. 
Denne gangen fra meg. 
Petrus testet nemlig ut bremsene på kjelken sin.



Dagens treningsøkt er over :) 
- men vi har da i alle fall snø 
og vi har også i dag bedrevet uteliv. 

Petrine :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar