torsdag 2. april 2015

Den store luredagen

opps, hvor var det blitt av såpa? 


"Pappa, det er ikke såpe her, jeg får ikke vakset hendene!" 
Petrus er først oppe og er fortvilet på badet. Pappa kommer ilende til for å finne ut at Petrus har oversikt over at det er den store luredagen. Den første aprilsnarren var i boks.

En kopp "kaffe" på sengekanten, vær så god :) 

Mamma, vil du ha kaffe? 
Ja, det hadde vært kjempegodt. 
Jeg fikk servert koppen som inneholdt litt brus i stedet for kaffe,
til podens store glede.
Et lattermildt utbrudd: "Aprilsnarr!"

Det er frokost med egg. Alle eggene er satt i eggeglass, også mitt.
Vi knekker skallet, de andre finner et passe kokt egg, men mitt er tomt :)
Enda mer jublende latter : "APRILSNARR!
- Jeg lurte deg igjen!"


"Mamma. pappa sa du skulle sette på denne Dvd filmen",
sa Petrus og ga meg et tomt cover

og plutselig måtte mor servere kaffe og kake

Mamma, jeg har invitert Bestemor og Bestefar på kaffe.
Ha, ha, du lurer meg ikke igjen, svarer jeg.
Det går ti minutter og der står besteforeldrene i døra :)



He, he, i dag har det endelig vært luredagen.
Petrus har hattt nedtelling til den,
 - og han har lurt oss og blitt lurt dagen igjennom. til stor glede :)
Ble du lurt i går da? 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar