fredag 3. april 2015

Vitenshow og byggeklosser

Ja, dette er telegrafen... 
Vi har ikke GPS og ikke skal vi ha GPS!!! -  i følge meg selv! Men på turer hvor jeg får kilometermåleren til å tippe ekstra mange ganger i takt med at tiden går så har jeg tenkt en stille tanke om at det kanskje hadde vært lurt alikevel! Jeg er egentlig for å pugge ruta på forhånd slik at fokuset blir holdt på kjøringen. Men, jeg kan ikke skrive under på at jeg var en god sjåfør i dag da jeg var på ville veier da jeg skulle til et sted hvor jeg har kjørt og funnet frem til mange, mange ganger tidligere.

Kvadratiske klosser i flertall 


Men, heldigvis etter å ha få kjøpt en kaffe, snakket med et bilbud og blitt tuet på noen ganger 
så fant vi jammen frem til Tekninsk Museum!! 

Petrus var akkurat som nye barn i barnehagen. Han jublet : "SE!", - og ville oppleve alt på en gang. Det gikk først i et forrykende tempo den første timen. Deretter fikk han ro på seg! Da prøvde han seg plutselig som telegraf, som flyver, som arkitekt, som forsker og som publikum. 
Det var så stas og det var så masse å teste ut. 



Petrus fortalte da vi var hjemme at vitenshowet 


Viteshow



og å bygge en fengselborg med klosser var skikkelig gøy.



Klosser, klosser og konstruksjoner 

Om du bor i Østlandsområdet og ønsker en kortreist opplevelser, så kan jeg anbefale Teknisk Museum.
Om du ikke bruker meg som GPS og sjåfør da :) 

Petrine 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar