tirsdag 14. juli 2015

Feriemodus på bloggen også


Hei, det er morgen og vi er på vei ut av hjemmet. Et hjem som mer eller mindre ser ut som en kombinasjon av et lager, et roterom og en byggeplass. Så jeg kan ikke med hånden på hjerte si at jeg digger #hjemmeferie i disse dager. Det står en vannskade og den nødvendige rehabiliteringen av den for. Utover rotet så har vi fine og gode sommerdager. Venner har invitert på middag og grilling, vi har badet, vi har soset bort dagene og vi har grublet over nødvendige trivieller ting. 


 Jeg hadde en tanke om at når vi kom i ferie og vi hadde mer fri så fikk jeg bedre tid til å skrive blogginnlegg, men jeg må erkjenne at vi har feriemodus hele dagen og hele døgnet. Det har kommet og vil nok komme litt sporadiske innlegg nå i disse feriedager, og det betyr at vi er mer logget av i disse dager. Jeg leser bøker, strikker og stresser med tanker og løsninger. Petrus leter etter innsekter, bader og leker.



Og vi alle sammen samler sommeropplevelser. 
Vi lar Ingrid Hagerups dikt om Vespen ønske dere en god sommer, 
- og så blogges vi plutselig!


Vepsen 
I stripet badedrakt
og ør av dødsforakt
flyr den med hevet spyd
midt i sin egen lyd. 
Et ondt og giftig stikk
det korte øyeblikk
av salig raseri.
Og så er alt forbi.

Her forandret skriften seg igjen... 
og by the way, om du som loser har fått en mail av meg om at du har vunnet et opphold på hotel Refsnes Gods så håper jeg å høre fra deg. Om ikke jeg hører noe så trekker jeg igjen. 

Ha glade sommerdager!

Petrine 



1 kommentar:

  1. Jeg krysser fingre for at jeg kan reise til Refsnes! Nyt dagene og feriemodus!

    SvarSlett