lørdag 10. oktober 2015

Dagen jeg ikke rakk en eneste ting på to - do - lista




Jeg hadde store planer da jeg sto opp i dag. Jeg skulle blogge, lese, løpe og slappe av. Jeg rakk faktisk ingen av delene. Gutta skulle på biblioteket og jeg fant ut at jeg vill strikke litt til en kaffe, mens det var ro her. Derfor gikk jeg opp for å hente litt garn. 

Da jeg først var ved garnkurven, så tenkte jeg at det var på sin plass å rydde i garnet. Derfor måtte jeg lete etter en eske med litt restegarn i også. 



Da jeg holdt på med det så ringte ei venninne: jeg hadde helt uvitende fått med meg nøklene hennes hjem og måtte ut å kjøre en tur. 

Da jeg kom hjem måtte jeg fortsette med restegarnet. 

Da jeg først lette etter etter restegarnet så kunne jeg like gjerne finne frem strikkejakker og gensere til vask. 

Da jeg først skulle finne frem ulltøyet så fant jeg ut at jeg kunne ta en opprydning i ullsokker og ullvotter også. 

Da jeg dro frem ullsokkene så fant jeg ut at jeg  kunne gå gjennom sokker og strømpebukser for å kvitte meg de som har vært single over tid, de hullete eller var ganske slitt. 

Da jeg holdt på med det så kunne jeg like gjerne ta en opprydning i klærne. Jeg fikk kvittet meg med mye av det jeg ikke bruker. 

Da jeg hadde ryddet i garnet og skulle sette tilbake kurven så skulle de stå ved siden av skohylla. Det første jeg fikk se var et par som Petrus hadde vokst ut av. Det var på tide å gå gjennom beholdningen av sko og støvler også... 

........og slik fortsatte dagen til det var kveld. 

Jeg rakk ikke
bloggingen, 
lesingen, 
løpingen 
og alle andre planer, 

men jeg fikk hørt veldig mange episoder av radioteateret ( takk for nrkappen), jeg fikk kastet kjempemasse, vasket en hel garderobe med ullplagg, vært mye i bevegelse og skaffet meg noen ryddigere kurver og hyller. 

Det kan bli ganske så bra selv om det ikke blir som planlagt og om kaffe blir kald. 




Men nå skal jeg jammen finne frem strikketøyet og se om jeg får strikket noen runder .... 

Petrine :) 


1 kommentar:

  1. Å, det er omtrent som min laurdag! Eg hadde store planer, men så vart eg litt avleda. Eg vart aldri så effektiv som deg, eg fekk kjøpt mat, snakka med mamma på telefonen, snakka med sonen som har flytta, løst kryssord og gått tur(og plukka tyttebær) Men ryddinga som eg bestemte i går, husvask og diverse rydding/flytting/skifting på kjøkkenet vart vekk. Eg skulle blogge, skifte puter i sofaen, kaste avblomstra sommarblomster+++ Då eg sukka til 17åringen over det som ikkje var gjort, meinte han at eg heller skulle tenke på det eg hadde gjort. Kloke ord, forsåvidt, men eg hadde jo tenkt noko anna...

    SvarSlett